Pozycjonowanie stron internetowych: rodzaje fraz kluczowych

3 min czytania
Pozycjonowanie stron internetowych: rodzaje fraz kluczowych

Pozycjonowanie stron internetowych to podstawowy element marketingu online. To właśnie poprzez pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek strona staje się widoczna dla potencjalnych klientów, co z kolei warunkuje efektywność innych działań marketingowych, by wymienić chociażby reklamę w social media, marketing treści czy systemy linków.

Jednocześnie należy stwierdzić, że wiedza przedsiębiorców na temat SEO nadal znajduje się na stosunkowo niskim poziomie. Niestety, często przynosi to efekt w postaci wyboru tych metod pozycjonowania, które nie są w stanie przynieść oczekiwanych efektów. Chociaż pozycjonowanie stron internetowych stanowi dziedzinę bez wątpienia wysoce skomplikowaną, to jednak nabycie pewnych bazowych informacji z ogromną dozą pewności ułatwi np. wybór oferty naprawdę kompetentnego specjalisty ds. SEO.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i jaki jest jego cel?

Jak już sama nazwa wskazuje, skuteczne pozycjonowanie stron internetowych ma na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to działanie o znaczeniu kluczowym, ponieważ współcześnie klienci szukający w internecie usług czy też towarów w pierwszej kolejności korzystają właśnie z wyszukiwarek.

Bardzo popularne jest stwierdzenie, według którego naprawdę dobre pozycjonowanie stron internetowych oznacza osiągnięcie pozycji witryny w TOP10, czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla danej frazy. Jest to stwierdzenie poprawne w swoich ogólnych zarysach, jednak wymaga ono doprecyzowania. Poza samą pozycją strony w wyszukiwarkach ogromne znaczenie ma także stosowanie różnych rodzajów fraz kluczowych a także prawidłowy dobór owych fraz.

Jakie rodzaje fraz kluczowych powinno obejmować pozycjonowanie stron internetowych?

Frazy ogólne najczęściej składają się z jednego lub dwóch słów. Nie wskazują one ani konkretnego produktu, ani nawet precyzyjnie określonej kategorii. Frazą ogólną może być więc np. koszule lub koszule męskie. Często popełnianym błędem jest sytuacja, kiedy pozycjonowanie stron internetowych opiera się wyłącznie na frazach ogólnych lub też prostych(to drugie określenie).

Dlaczego jednak takie podejście należy nazwać błędnym? Frazy ogólne co prawda generują ruch na stronie, jednak z zasady nie są w stanie uwidocznić witryny dla ogromnej części klientów będących targetem. Można np. założyć, że potencjalny klient szuka zwykłych koszul w kratkę w niskim przedziale cenowym. Tymczasem oferta sklepu to przede markowe koszule casualowe. W tym wypadku strona pozycjonowana na ogólne frazy(koszule, koszule męskie) co prawda trafi do klienta, jednak niekoniecznie będzie to klient skłonny wydać pieniądze w danym sklepie.

2. Frazy typu long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon

Frazy long tail to konieczne uzupełnienie pozycjonowania stron internetowych na frazy ogólne. W odróżnieniu od tych ostatnich, umożliwiają one uwidocznienie witryny dokładnie dla tej grupy klientów, która stanowi target. Kontynuując powyższe przykłady frazą long tail będzie np. koszule męskie casualowe bawełna egipska.

Wykorzystując w procesie pozycjonowania frazy long tail właściciel witryny ma pewność, że efektem pozycjonowania będzie nie tylko suchy ruch na stronie, ale także poprawa wyników sprzedażowych, jako że oferta zostanie uwidoczniona dla klientów stanowiących target firmy.

3. Frazy brandowe

Wartościowym dopełnieniem pozycjonowania jest korzystanie z fraz brandowych. Najczęściej są także frazy typu long tail, jednak poza tym zawierają one również nazwy marek lub konkretnych modeli. Klient może przecież szukać np. koszul męskich określonej marki albo nawet określonego modelu czy kolekcji. Stosowanie fraz brandowych zapewnia więc jeszcze bardziej precyzyjne nakierowanie sposobu prezentacji oferty na konsumentów będących targetem firmy.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

24piaseczno_kf