Konkurs o kanalizacji - blisko 1 100 prac, wyłoniono laureatów

2 min czytania
Konkurs o kanalizacji - blisko 1 100 prac, wyłoniono laureatów

W hali konkursowej zapanował kolor i pomysł - od rysunków z rurami po plakaty o oszczędzaniu wody. W Piasecznie zakończyła się rywalizacja młodych twórców, którzy pokazali, że ekologiczne nawyki można przekazywać przez sztukę. Atmosfera była radosna, a jury miało trudne zadanie przy tak dużej liczbie zgłoszeń.

  • Laureaci i prace, które przykuły uwagę Piaseczna
  • Organizator i idea konkursu - PWiK Piaseczno promuje edukację ekologiczną

Laureaci i prace, które przykuły uwagę Piaseczna

W konkursie plastycznym “Dbasz o kanalizację - masz czystą sytuację” jury musiało wybierać spośród blisko 1 100 nadesłanych prac. W poszczególnych kategoriach wyłoniono mistrzów kolorów i pomysłów:

  • Kategoria klasy I-III

    • I miejsce: Karolina Szymańska
    • II miejsce: Khrystyna Volokh
    • III miejsce: Bartosz Bieniek
    • Wyróżnienia: Adrian Grzegrzułka, Lena Longosz, Olaf Majewski
  • Kategoria klasy IV-VI

    • I miejsce: Nela Maria Dyl
    • II miejsce: Marcel Pawłowski
    • III miejsce: Agata Nowakowska
    • Wyróżnienia: Karolina Sosiura, Liliana Gryniewicz, Marcel Hadyś
  • Kategoria klasy VII-VIII

    • I miejsce: Milena Szewczak
    • II miejsce: Mikołaj Zielonka
    • III miejsce: Anastasiia Yakymchuk
    • Wyróżnienia: Antonina Czerniecka, Hanna Prochenka, Julia Leszczyńska

W kategorii szkolnej zwyciężyła Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu. Organizatorzy gratulowali wszystkim uczestnikom za pomysły, kolorystykę i praktyczne podpowiedzi proekologiczne zawarte w pracach.

Organizator i idea konkursu - PWiK Piaseczno promuje edukację ekologiczną

Konkurs odbywał się pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno i został zorganizowany przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Piasecznie. To już edycja VII - jesień 2025, a tematyka od lat łączy sztukę z edukacją o prawidłowym korzystaniu z sieci kanalizacyjnej oraz ochronie zasobów wodnych. Organizatorzy podkreślali, że celem jest nie tylko nagradzanie talentu, lecz także szerzenie prostych nawyków przynoszących korzyści całemu miastu.

W szkołach i domach widać echa konkursowych pomysłów - plakaty przypominające o niewrzucaniu odpadów do kanalizacji czy rysunki ilustrujące oszczędzanie wody trafiają do rozmów o codziennych wyborach.

Mieszkańcom pozostają trzy praktyczne wnioski: warto dostrzegać kreatywne metody edukacji wśród dzieci, zaangażowanie szkół przekłada się na realne zmiany postaw, a kolejne edycje konkursu są dobrą okazją, by zobaczyć, jak młode pokolenie myśli o ekologii. Jeśli chcemy, aby przekaz dotarł dalej, można zachęcać lokalne placówki do udziału w przyszłych odsłonach i wspierać inicjatywy, które łączą sztukę z troską o środowisko.

na podstawie: Urząd Miasta w Piasecznie.

Autor: krystian