Piaseczno liderem ePłatności w Polsce - pierwsze miejsce w rankingu miast średnich

2 min czytania
Piaseczno liderem ePłatności w Polsce - pierwsze miejsce w rankingu miast średnich

Piaseczno zostało docenione za postępy w cyfrowych płatnościach i użyciu aplikacji mObywatel. Wyróżnienie trafiło do miasta na ogólnopolskim forum samorządowym, co ma przypieczętować kierunek cyfryzacji usług publicznych. Mieszkańcy mogą spodziewać się dalszych ułatwień przy załatwianiu spraw w urzędzie.

  • Piaseczno na czele rankingu ePłatności
  • Nagroda wręczona podczas Europejskiego Kongresu Samorządowego

Piaseczno na czele rankingu ePłatności

Według informacji przekazanych przez Urząd Miasta i Gminy Piaseczno, miasto zajęło 1 miejsce w Polsce w kategorii miast średnich w rankingu oceniającym wykorzystanie aplikacji mObywatel oraz dokonywanie płatności zdalnych przy opłacaniu usług i procedur prowadzonych przez Urząd Miasta i Gminy Piaseczno. To wyróżnienie odzwierciedla rosnącą popularność rozwiązań bezgotówkowych i zdalnych w kontaktach mieszkańców z urzędem.

Ranking brał pod uwagę m.in. stopień wdrożenia płatności elektronicznych oraz aktywność użytkowników aplikacji, co – jak podkreśla urząd – przekłada się na sprawniejsze realizowanie spraw urzędowych i krótszy czas obsługi. Zdaniem samorządu, osiągnięcie to jest efektem prac nad cyfrową obsługą mieszkańców i działań informacyjnych zachęcających do korzystania z e-usług.

Nagroda wręczona podczas Europejskiego Kongresu Samorządowego

Nagrodę w imieniu miasta odebrał Burmistrz Daniel Putkiewicz. Uroczyste wręczenie odbyło się podczas Europejskiego Kongresu Samorządowego, który miał miejsce na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 13-14 października 2025. Wyróżnienie przekazali: Joanna Erdman – prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz Jacek Uryniuk – redaktor naczelny portalu cashless.pl.

Podczas kongresu samorządowcy i eksperci rozmawiali o cyfryzacji usług publicznych, roli bezgotówkowych rozwiązań oraz o tym, jak technologie ułatwiają komunikację między urzędem a mieszkańcami. Dla Piaseczna nagroda to nie tylko prestiż, ale też sygnał do kontynuowania inwestycji w e-usługi i edukację cyfrową.

Piaseczyński urząd zapowiada, że będzie rozwijać ofertę płatności zdalnych i usprawniać korzystanie z aplikacji mObywatel, żeby jeszcze bardziej ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw bez konieczności osobistej wizyty.

na podstawie: UMiG Piaseczno.

Autor: krystian