Forum Edukacyjne w Piasecznie: Spotkanie poświęcone uczniom ze specjalnymi potrzebami
W Starostwie Powiatowym w Piasecznie odbyło się spotkanie poświęcone wsparciu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestnicy forum dyskutowali na temat edukacji włączającej i specjalnej, a także przedstawili rekomendacje dotyczące zmian legislacyjnych.
  1. Spotkanie odbyło się 20 maja 2024 roku.
  2. Przedstawiono metody wsparcia uczniów i ich rodzin.
  3. Zaprezentowano postulaty każdej z gmin.
  4. Zobowiązano się do przygotowania dokumentu do Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W dniu 20 maja 2024 roku w Starostwie Powiatowym w Piasecznie odbyło się ważne spotkanie w ramach Powiatowo-Gminnego Forum Edukacyjnego. Głównym tematem wydarzenia była sytuacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wypracowanie metod wsparcia dla nich, ich rodziców, szkół i nauczycieli.

Spotkanie miało na celu zastosowanie edukacji włączającej i specjalnej, zwiększenie liczby wyspecjalizowanych nauczycieli wspomagających oraz poprawę dostępności specjalistów. Uczestnicy forum, w tym przedstawiciele każdej gminy z powiatu piaseczyńskiego, mieli okazję przedstawić swoje rekomendacje dotyczące zmian legislacyjnych, które umożliwiłyby większą autonomię szkół w organizacji specjalnych form edukacji.

W forum udział wzięli przedstawiciele powiatu, w tym Ewa Lubianiec – Starosta Piaseczyński, Robert Kornberg – Radny Powiatu Piaseczyńskiego oraz Magdalena Boniecka – Naczelnik Wydziału Edukacji i Rynku Pracy. Każda z gmin oraz powiat zaprezentowały swoje postulaty, co umożliwiło owocną dyskusję i wymianę doświadczeń.

Podsumowaniem spotkania było zobowiązanie Powiatu Piaseczyńskiego do przygotowania dokumentu, który zostanie przekazany do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dokument ten będzie zawierał wypracowane rekomendacje, mające na celu poprawę sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Spotkanie w Piasecznie stanowiło ważny krok w kierunku lepszego wsparcia edukacyjnego dla uczniów z różnymi potrzebami. Wypracowane rekomendacje i postulaty mogą przyczynić się do znaczących zmian w systemie edukacji, które będą korzystne zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli oraz rodziców.


Źródło: Powiat Piaseczyński