Innowacyjne wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami w Zespole Szkół Specjalnych
W naszym lokalnym Zespole Szkół Specjalnych w Pęcherach zaszła znacząca inicjatywa edukacyjna, która może odmienić podejście do nauczania dzieci z wyjątkowymi potrzebami. Dwudniowa konferencja, zorganizowana w połowie marca, zgromadziła ekspertów z całej Polski, aby podzielić się wiedzą na temat metody Bilateralnej Integracji. Ten nowatorski program, wspierany przez międzynarodowe fundusze, obiecuje wnieść rewolucję w edukację specjalną.
  1. Nowatorski program wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  2. Współpraca Zespołu Szkół Specjalnych w Pęcherach z ekspertami i instytucjami międzynarodowymi.
  3. Dwudniowa konferencja z udziałem wybitnych specjalistów w dziedzinie Bilateralnej Integracji.
  4. Wsparcie finansowe w kwocie 94 829,00 EUR od państw EOG: Islandii, Norwegii i Liechtensteinu.

Metoda Bilateralnej Integracji, będąca sercem konferencji, stanowi przełom w podejściu do edukacji i rehabilitacji osób z trudnościami w nauce oraz zachowaniu. Skupia się na jednoczesnej stymulacji strefy ruchowej i poznawczej, co jest kluczowe dla harmonijnego rozwoju. W konferencji wzięli udział renomowani eksperci, w tym dr Andrew Dalziell, światowej sławy specjalista w tej dziedzinie.

Projekt zyskał uznanie i wsparcie finansowe w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, co podkreśla jego innowacyjność i potencjał w skali międzynarodowej. Dofinansowanie w znaczący sposób przyczyni się do realizacji celów edukacyjnych i społecznych, umożliwiając wdrożenie metody Bilateralnej Integracji na szeroką skalę.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się nie tylko eksperci i terapeuci, ale również przedstawiciele władz lokalnych, co świadczy o zrozumieniu i wsparciu na najwyższym szczeblu. Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Pęcherach, Urszula Kotwica, oraz Ewa Lubianiec z Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego, podkreśliły znaczenie integracji i dostosowania metod edukacyjnych do potrzeb każdego ucznia.

Warto zaznaczyć, że konferencja nie ograniczyła się wyłącznie do teorii. Drugiego dnia uczestnicy mieli okazję wziąć udział w warsztatach praktycznych, które pozwoliły na głębsze zrozumienie metody Bilateralnej Integracji. Dzięki takim inicjatywom, Zespół Szkół Specjalnych w Pęcherach staje się miejscem, gdzie edukacja specjalna rozwija się w oparciu o najnowsze osiągnięcia naukowe i praktyczne doświadczenia.

Włączenie się uczniów szkoły w organizację wydarzenia, zarówno w przygotowaniach, jak i obsłudze, pokazuje, jak ważna jest praktyczna edukacja i uczestnictwo w życiu społecznym. Podziękowania i rekomendacje, wręczone przez organizatorów uczniom zaangażowanym w pomoc, są wyrazem uznania dla ich pracy i wkładu w sukces konferencji.

Podsumowując, konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Pęcherach otwiera nowe horyzonty w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metoda Bilateralnej Integracji, poprzez połączenie teorii z praktyką, oferuje szansę na lepsze zrozumienie i wsparcie w rozwoju tych wyjątkowych uczniów.


Wg inf z: Powiat Piaseczno