Aby aktywnie promować firmę w internecie należy szczególną uwagę zwrócić na kwestie obecności na popularnych portalach społecznościowych. Oprócz serwisów takich jak Instagram i LinkedIn to właśnie Facebook jest szczególnie często wykorzystywany do promocji marki przedsiębiorstwa.

Profil jako miejsce sprzedaży

Najczęściej popełnianym błędem jest to, że firmowy fanpage traktuje się jako miejsce sprzedażowe zamieszczając tam wyłącznie treści reklamowe lub oferty produktowe. To nie jest złe, pod warunkiem że mamy grupę odbiorców która tego oczekuje. W innym przypadku to dotkliwy błąd, który może mieć przykre konsekwencje. Zainteresowanie takimi stronami jest dość nikłe, wynika to z samej specyfiki serwisów społecznościowych. Według badań użytkownicy przebywający na Facebooku i innych podobnych serwisach opartych na więzach społecznościowych szukają tam głównie informacji i rozrywki, a dopiero później realizują inne potrzeby. Odpowiedź na tytułowe pytanie byłaby więc zgoła prosta – należy na firmowym facebooku zamieszczać treści informacyjne oraz rozrywkowe. Tylko jak tą kwestię pogodzić z chęcią sprzedaży nowych produktów i promocji marki oraz przedsiębiorstwa, które rozrywkowe nie jest.

Oryginalne i wartościowe teksty

Posty zamieszczane na firmowym fanpage’u powinny być unikatowe. Jeśli są jedynie tekstem, który wcześniej ukazał się na firmowym blogu to część fanów może uznać, że nie jest to nic nowego i nie warto śledzić przyszłych wpisów na Facebooku. Jeśli natomiast taki tekst ukazuje się równocześnie z treścią na blogu firmowym i stanowi jedynie zachętę do przeczytania całości to takie działanie się sprawdzi. Dużą popularnością cieszą się zdjęcia i inne multimedia, więc jeśli to tylko możliwe należy do każdego tekstu dodać grafikę, zdjęcie lub film. Z pewnością wpłynie to na pozytywnie na odbiór pozostałej treści w formie tekstu.

Co pewien czas można pozwolić sobie na udostępnianie treści z innych stron. Warto przy tym zwrócić uwagę na to czy nie jest to konkurencyjna strona. Można też nawiązać współpracę z innym fanpage, gdzie w trakcie współpracy można nawzajem udostępniać tworzone teksty. Ciekawą opcją jest też udostępnianie ciekawych infografik, które znacznie lepiej trafiają do odbiorcy niż surowa treść.

Jakie jeszcze treści mogą przyciągnąć nowych fanów? Z pewnością posty typowo rozrywkowe, zabawne, refleksyjne, porady, analizy, statystyki związane z działalnością firmy i inne merytoryczne treści. Warto też pozwolić użytkownikom na publikowanie ich treści, na przykład poprzez formę konkursu – najlepsze zdjęcia zostaną wtedy opublikowane publicznie, a autorzy zostaną nagrodzeni za wkład w społeczność fanpage’a.

Chcesz wiedzieć więcej o możliwościach prowadzenia fanpage’a w mediach społecznościowych? Zajrzyj do nas!