Pozycjonowanie i content marketing – doskonała kombinacja

Aby zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania należy zadbać o to, aby strona internetowa była jakościowa i wypełniona unikalną oraz przydatną treścią. Algorytm wyszukiwarki Google jest nieustannie ulepszany i obecnie nie liczy się już to ile stron linkuje do naszej witryny, ale to jakiej jakości jest to linkowanie.

Wszystko to sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest skomplikowanym procesem na który wpływ ma wiele odmiennych czynników. Przez ostatnie lata content marketing zyskuje na znaczeniu dzięki temu, że jest ukierunkowany zarówno na oczekiwania odbiorców, jak i na potrzeby algorytmu wyszukiwarki.

Pozycjonowanie jest więc trudne i czasochłonne z punktu widzenia przeciętnego użytkownika internetu, ale korzystając z usług agencji marketingowej można osiągnąć sukces znacznie łatwiej. Firma 48 Media, której ofertę można sprawdzić na stronie https://48media.pl proponuje najbardziej efektywne rozwiązania wspierające proces pozycjonowania. Wśród nich content marketing jest świetną strategią marketingową, która przynosi bardzo dobre efekty. Treści content marketingowe są tworzone pod konkretne gusta i oczekiwania odbiorców, a następnie publikowane na stronach, które są wartościowe z punktu widzenia Google. Treści content marketingowe są to różnego rodzaju artykuły sponsorowane w postaci na przykład poradników, treści eksperckich, zbioru ciekawostek na dany temat i innych.

Zawarty link zwrotny w takim przekazie wpływa na zwiększenie widoczności reklamowanej strony w Google pod wybrane frazy zastosowane w jego treści. Regularne działania content marketingowe pomagają w większości przypadków na stale poprawić pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, więc tego typu inwestycja jest niezwykle opłacalna.

Współpraca między content marketingiem i pozycjonowaniem coraz bardziej się zacieśnia. Warto tutaj skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych fachowców z takich agencji interaktywnych jak https://kryzysowy.marketing/ . Widać to na przykładzie wprowadzonego lata temu algorytmu o nazwie Panda do wyszukiwarki Google. Popularne od tego czasu jest hasło „content is the king”, co samo w sobie oznacza, że na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są strony, które zawierają bogate i rozbudowane treści oraz są linkowane ze stron, które również posiadają solidną zawartość merytoryczną. W kontekście tego warto jeszcze dodać, że treść powinna być unikalna, nie dublowana na żadnej innej stronie. Co jest dla wielu firm pewnym wyzwaniem, szczególnie z perspektywy chociażby przeciętnego sklepu internetowego, który posiada ogromną ofertę produktów do których dołączony jest jedynie zdawkowy opis producenta.