170 drzew uratowanych dzięki zbiórce makulatury w gminnych szkołach
W gminnych szkołach zorganizowano konkurs, który nie tylko angażuje młodzież w działania na rzecz ochrony środowiska, ale także przynosi wymierne korzyści dla natury. Dzięki akcji zbierania makulatury udało się uratować aż 170 drzew, co stanowi znaczący sukces w walce o lepsze jutro dla naszej planety.

Ogólnopolska akcja „Ratuj naturę – zbieraj makulaturę”

Inicjatywa pod nazwą „Ratuj naturę – zbieraj makulaturę” została zainicjowana przez Wydział Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno. Celem konkursu było nie tylko zebranie makulatury, ale również zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów. W ramach akcji, która trwała od 1 kwietnia do 12 lipca 2024 roku, wzięło udział siedem szkół podstawowych z gminy. Łącznie udało się zebrać imponujące 10 ton makulatury, co pokazuje, jak wiele można zdziałać, gdy wspólnie podejmujemy działania na rzecz ochrony środowiska.

Jak makulatura wpływa na ochronę drzew?

Każda tona makulatury, która zostaje poddana recyklingowi, pozwala uratować aż 17 drzew, które inaczej byłyby potrzebne do produkcji nowego papieru. W związku z tym, zebrane 10 ton makulatury przełożyło się na uratowanie około 170 drzew. To nie tylko korzyść dla środowiska, ale także ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. W dzisiejszych czasach, kiedy zmiany klimatyczne stają się coraz bardziej odczuwalne, takie inicjatywy nabierają szczególnego znaczenia.

Wyniki konkursu i nagrody dla szkół

W wyniku rywalizacji, wyłoniono trzy szkoły, które zebrały najwięcej makulatury w przeliczeniu na jednego ucznia. Zwycięzcami zostali:

I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ewy Krauze

II miejsce: Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Fogga w Złotokłosie

III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Józefa Piłsudskiego.

Nagrodzone placówki otrzymają pomoce dydaktyczne oraz, co istotne, szkoła, która zajęła pierwsze miejsce, wzbogaci się o zestaw pojemników do segregacji odpadów w atrakcyjnej formie kolorowych kredek. Tego rodzaju nagrody nie tylko motywują uczniów do dalszej aktywności ekologicznej, ale także przyczyniają się do kształtowania odpowiednich nawyków w zakresie recyklingu.


Wg inf z: UMiG Piaseczno