Wirtualne biuro. Jak działa? Jakie są uwarunkowania prawne?

Prawo stanowi, że każda działalność powinna mieć swoją siedzibę. Wiąże się to z wykonywaniem czynności administracyjnych, które, ze względu na ilość zadań, jest czasochłonne a zatrudnienie osoby, prowadzącej biuro generuje dodatkowe koszty. Dlatego coraz więcej firm, o ile nie wymaga tego sytuacja, korzysta z usług wirtualnego biura.

Agencje zajmujące się takimi usługami udostępniają wybraną przez klienta lokalizację. Żaden pracownik usługobiorcy nie musi przebywać pod tym adresem, ponieważ wszystkie sprawy rozwiązywać będą pracownicy agencji. Rejestracje pod wirtualnym adresem podyktowana jest chęcią uzyskania praw do atrakcyjnego miejsca, ponosząc stosunkowo niewielkie koszty.

Wirtualne biuro a prawo

Polskie prawo zezwala na prowadzenie działalności pod adresem wirtualnego biura. Korzystają z nich głównie firmy, oparte na pracy w sieci, freelancerzy czy bardzo popularne ostatnimi czasy start-upy. Gdy usługa ta zdobywała zainteresowanie, zdarzało się, iż poszczególne urzędy odmawiały rejestracji działalności gospodarczych, motywując swoją decyzję brakiem sprawowania funkcji przez przedsiębiorstwo pod podanym adresem.

Więcej informacji: Więcej informacji o wirtualnym biurze znajdziesz na stronie https://wirtualne-biura.com/szczecin/ - firmy, oferujące wirtualne biuro w Szczecinie. Zobacz więcej.

Zalety wirtualnego biura

Najważniejszą korzyścią płynącą z wykupienia usługi wirtualnego biura, to oddzielenie życia prywatnego od zawodowego. Dlaczego? Ponieważ wielu przedsiębiorców rejestruje swoją działalność pod prywatnym adresem, co powoduje "życiem pracą" po godzinach. Korzystając z innego adresu, nawet korespondencja nie przyjdzie pod inny adres, nie wspominając o wizytach organów kontrolnych.

Siedzibę zmieniają przedsiębiorcy, którzy starają się o otrzymanie dofinansowania. W innym miejscu można uzyskać dotacje państwowe lub uzyskać kredyt na preferencyjnych warunkach.

Z takich usług chętnie skorzystają firmy, potrzebujące zmienić swój wizerunek. Niektóre z nich uciekają z poprzedniego miejsca, odcinając się od dotychczasowej działalności.

Wirtualne adresy posiadają osoby, których praca wiąże się z częstymi wyjazdami lub niechęcią do prowadzenia biura. Zaoszczędzony czas mogą one przeznaczyć na rozwój firmy lub tradycyjny odpoczynek.

Sprawdzenie usługodawcy

Decydując się na konkretnego usługodawcę, należy zyskać pewność w następujących kwestiach:

  • posiadanie przez agencję prawa własności danego lokalu albo ważnej umowy jego wynajmu,
  • czas trwania usługi i zakres obowiązków usługodawcy,
  • kwalifikacje pracowników,
  • godziny działalności biura,
  • warunki przechowywania dokumentacji firmowej i jej bezpieczeństwo.

W każdej chwili można zmienić adres prowadzenia działalności. Jednak najlepiej korzystać z takiej usługi już od samego początku istnienia firmy. Późniejsze zmiany będą wiązać się z wieloma niedogodnościami. Od straty czasu, związanej z wprowadzaniem nowego adresu we wszystkich urzędach po dokładanie pracy kontrahentom. Będą musieli sprawdzać, czy podane informacje są aktualne a później poprawiać dokumenty transakcji.

Jednak przed wybraniem agencji, warto skonsultować decyzję z firmami, które już korzystają z takich usług. Przedsiębiorca będzie przygotowany do podjęcia współpracy oraz będzie posiadać wizję, jak funkcjonują takie agencje.