Powiat Piaseczno: Projekt e-akta
Od 1 stycznia 2019 r. możesz krócej przechowywać dokumenty swoich pracowników. Zdecydujesz także, w jakiej formie chcesz prowadzić i archiwizować dokumentację papierowej, czy elektronicznej.
W ramach projektu e-akta zostanie skrócony czas przechowywania dokumentacji pracowniczej. W zależności od tego, kiedy zatrudniłeś pracownika, będziesz przechowywać jego dokumenty pracownicze przez 10 lat od końca roku, w którym stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, lub przez 50 lat od dnia zakończenia pracy przez tego pracownika. Dokumenty pracowników, których zatrudnisz po 2018 r. będziesz przechowywać przez 10 lat - od końca roku, w którym stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, lub przez 50 lat od dnia zakończenia pracy przez tego pracownika. Dokumenty pracowników, których zatrudnisz po 2018 r. będziesz przechowywać przez 10 lat od końca roku, w którym ustał stosunek pracy lub zakończyła się umowa zlecenia.
OKRES PRZECHOWYWANIA AKT PRACOWNICZYCH
50 lat -pracownik zatrudniony przed 1 stycznia 1999 r.
10 lub 50 lat -pracownik zatrudniony po raz pierwszy między 1 stycznia 1999 r. a 31 grudnia 2018 r. 10 lat, jeżeli złożysz oświadczenie ZUS OSW i raport informacyjny ZUS RIA. Jeśli nie złożysz tych formularzy, wówczas 50 lat.
10 lat -pracownik zatrudniony po 1 stycznia 2019 r.
Szczegółowe informacje o projekcie e-akta można uzyskać na stronie e-akta.gov.pl oraz w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych inspektorat w Piasecznie w poniedziałki od godz. 8.00 do 18.00, wtorek-piątek od godz. 8.00 do 15.00 lub pod nr telefonu 22 7571351
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz.U. z 2018 r. poz. 357).
Starostwo Powiatowe w Piasecznie, piaseczno.pl/, piaseczno.pl/aktualnosci/1044-projekt-e-akta
Autor: krystian